فلاسک نیتروژن مایع ، مخزن دئر ، مخزن نیتروژن مایع


فلاسک نیتروژن مایع 

مشخصات کلی فلاکس نیتروزن مایع

کانتینر ازت مایع یا فلاسک ازت مایع به مخزن حمل و نگهداری نیتروژن مایع گفته میشود این مخازن دوجداره و بدنه آنها از جنس آلومینیوم با عیار بسیار بالا میباشند تا توان تحمل شوک دمایه ۱۹۶- درجه سانتیگراد نیتروژن مایع را دارا باشند و برای جلوگیری از تبادل دمای گاز مایع با دمای محیط فضای داخلی بین دو جداره کانتینر ازت مایع یا فلاسک ازت مایع بصورت خلاء میباشد به این ترتیب از تبخیر ازت مایع و تبدیل آن به گاز ازت جلوگیری به عمل خواهد آمد فلاسک ازت مایع برای نگهداری دیگر گازهای مایع از قبیل اکسیژن مایع, آرگون مایع و هلیوم مایع و… نیز بکار میرود. مخازن نیتروژن مایع به دلیل عایق بودن باعث عدم نفوذ و انتقال حرارت به داخل مخزن می گردد.

Liquid Nitrogen-Tank |مخزن کرایوجنیک
کنیستر یا ملاقه نگهداری فلاسک ازت مایع یا کانتینر ازت مایع

به همراه کانتینر ازت مایع یا فلاسک ازت مایع ملاقه مخصوص از جنس استیل با کیفیت بالا برای قرار دادن نمونه های آزمایشگاهی یا مواردی که لازم است در داخل فلاسک ازت مایع برای مدت زمان مشخص نگهداری شوند موجود میباشد.
1- در هنگام حمل فلاسک ازت مایع با وسیله نقلیه فلاسک ازت مایع را در جای خود محکم و ثابت کنید تا از پرت شدن آن به طرفین و ضربه خوردن در هنگام رانندگی جلوگیری شود.
2– از قرار گرفتن در مقابل حرارت مستقیم جلوگیری کنید.
3- در هنگام حمل و نقل فلاسک ازت مایع از وارونه شدن مخزن جلوگیری کنید.

شرکت سپهرگازکاویان وارد کننده انواع کانتینر ازت مایع در سایزهای ذیل میباشد:
کانتینر ازت مایع ۳ لیتری|فلاسک ازت مایع ۳ لیتری:
مشخصات فنی کانتینر ازت مایع ۳ لیتری یا فلاسک ازت مایع ۳ لیتری:

مدل

سایز

قطر دهنه

قطر بیرونی

YDS-3

3 لیتری

5 سانتیمتر

22.4 سانتیمتر

ارتفاع

وزن خالص

مدت زمان نگهداری

ازت مایع

پرت تبخیر ازت مایع در روز

42 سانتیمتر

3.4 کیلوگرم

20-26 روز

 0.1لیتر تا 0.12 لیتر  در روز

کانتینر ازت مایع ۱۰ لیتری|فلاسک ازت مایع ۱۰ لیتری:

مشخصات فنی کانتینر ازت مایع ۱۰ لیتری یا فلاسک ازت مایع ۱۰ لیتری:

مدل

سایز

قطر دهنه

قطر بیرونی

YDS-10

10-11 لیتری

5 سانتیمتر

30.5 سانتیمتر

ارتفاع

وزن خالص

مدت زمان نگهداری

ازت مایع

پرت تبخیر ازت مایع در روز

55 سانتیمتر

6.3 کیلوگرم

75 روز

 0.09لیتر تا 0.12 لیتر در روز 

کانتینر ازت مایع ۲۰ لیتری|فلاسک ازت مایع ۲۰ لیتری:

مشخصات فنی کانتینر ازت مایع ۲۰ لیتری یا فلاسک ازت مایع ۲۰ لیتری:

مدل

سایز

قطر دهنه

قطر بیرونی

YDS-20

20-21 لیتری

5 سانتیمتر

40.9 سانتیمتر

ارتفاع

وزن خالص

مدت زمان نگهداری

ازت مایع

پرت تبخیر ازت مایع در روز

4.61 سانتیمتر

11.4 کیلوگرم

115 روز

 0.9لیتر تا 0.12 لیتر در روز  

کانتینر ازت مایع ۳۵ لیتری|فلاسک ازت مایع ۳۵ لیتری:

مشخصات فنی کانتینر ازت مایع ۳۵ لیتری یا فلاسک ازت مایع ۳۵ لیتری:

مدل

سایز

قطر دهنه

قطر بیرونی

YDS-35

35 لیتری

5 سانتیمتر

47.3 سانتیمتر

ارتفاع

وزن خالص

مدت زمان نگهداری

ازت مایع

پرت تبخیر ازت مایع در روز

67 سانتیمتر

14.5 کیلوگرم

125 روز

 0.1لیتر تا 0.12 لیتر در روز  

کانتینر ازت مایع ۵۰ لیتری|فلاسک ازت مایع ۵۰ لیتری:

مشخصات فنی کانتینر ازت مایع ۵۰ لیتری یا فلاسک ازت مایع ۵۰ لیتری:

مدل

سایز

قطر دهنه

قطر بیرونی

YDS-50

50 لیتری

5 سانتیمتر

50.6 سانتیمتر

ارتفاع

وزن خالص

مدت زمان نگهداری

ازت مایع

پرت تبخیر ازت مایع در روز

69.5 سانتیمتر

21 کیلوگرم

170 روز

 0.1لیتر تا 0.12 لیتر در روز 

بسته بندی و ارسال :
کلیه تانک های ازت مایع (نیتروژن مایع) در انبار موجود است و امکان ارسال آن به سراسر ایران مهیا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مخزن دئر | مخزن نیتروژن مایع | اطلاعات ایمنی دوئر نیتروژن مایع

شرکت سپهرگازکاویان وارد کننده مخزن ازت مایع یا نیتروژن مایع در سایزهای ١٧٥ لیتری، ١٩٥ لیتری و ٢١٥ لیتری میباشد و همچنین وارد کننده فلاسکهای ازت مایع یا نیتروژن مایع در سایزهای ٣ لیتری، ١٠ لیتری، ٢٠ لیتری، ٣٥ لیتری و ٥٠ لیتری جهت مصارف پزشکی، آزمایشگاهی، کارخانجات و صنایع می باشد.
جهت سفارش با قسمت فروش باشماره های های زیر تماس حاصل فرمایید.
021-46835982
021-46837950
021-46837950

مخازن نگهداری نیتروژن مایع (کرایوجنیک)

مخازن جهت نگهداری نیتروژن مایع با نسبت تبخیر پایین و اندازه های گوناگون و همچنین مخازن نگهداری نیتروژن، آرگون و اکسیژن مایع در سایز 180 لیتری با نام تجاری Dewar محصول شرکت Taylor Warthon نیز توسط سپهر گاز کاویان تامین می گردد.
نیتروژن مایع و تانک ازتReviewed by راستان on Sep 5Rating: 4.5نیتروژن مایع و تانک ازتنیتروژن مایع چیست؟ نیتروژن مایع یا Liquid Nitrogen که به اختصار LN2 نامیده می شود، حالت مایع گاز نیتروژن خالص می باشد. این مایع در اثر تقطیر جزء به جزء هوا استخراج گشته و اکثرا در کارخانه های تولید گازهایی نظیر CO2 و O2 تولید می شود. این مایع بی رنگ، بدون بو و دارای چگالی نیتروژن مایع 807Kg/m3 (حدودا 20% سبکتر از آب در حجم برابر) می باشد.

تانک ازت و نیتروژن مایع

نیتروژن مایع چیست؟

نیتروژن مایع یا Liquid Nitrogen که به اختصار LN2 نامیده می شود، حالت مایع گاز نیتروژن خالص می باشد. این مایع در اثر تقطیر جزء به جزء هوا استخراج گشته و اکثرا در کارخانه های تولید گازهایی نظیر CO2 و O2 تولید می شود. این مایع بی رنگ، بدون بو و دارای چگالی نیتروژن مایع 807Kg/m3 (حدودا 20% سبکتر از آب در حجم برابر) می باشد.
همانگونه که آب در فشار یک اتمسفر در دمای 100 درجه سانتی گراد می جوشد و به بخار آب تبدیل می شود، نیتروژن مایع در دمای 196- درجه سانتی-گراد (تقریبا 77 کلوین در مقیاس مطلق، بطور دقیق تر 8/195- درجه سانتی گراد) جوشیده و به بخار خود یعنی گاز نیتروژن تبدیل می شود.
پس وقتی از نیتروژن در حالت مایع سخن می گوییم قطعا دمای آن بالاتر از 196- نخواهد بود، زیرا چنانچه دمای آن به 195- برسد بخار شده و به گاز تبدیل می شود.
این مایع در دمای 210- درجه سانتی گراد نیز منجمد شده و به حالت نیتروژن جامد در می آید. نیتروژن مایع نخستین بار در سال 1883 میلادی تولید شده است.
با توجه به دمای بسیار پایین و اینکه با کمترین تماسی با جسم گرمتر دمای آن از 196- تجاوز خواهد کرد، برای نگهداری و حمل و نقل آن باید از هرگونه تماس آن با اجسام دیگر ممانعت به عمل آورد، این جسم حتی می تواند هوا باشد، هوای عادی تقریبا 220 درجه سانتی گراد گرم تر از نیتروژن مایع می باشد.
با این تفاسیر تنها راه حل استفاده از تانک های مخصوص حمل نیتروژن مایع می باشد که دارای جداره خلاء هستند و برخورد با فضای اطراف را تقریبا به صفر می رسانند. این تانک ها گران قیمت بوده و بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. این تانک ها می توانند بسته به طراحی خود و عوامل دیگر از چند ساعت تا حتی یک سال نیتروژن مایع را نگهداری کنند.

آیا نیتروژن مایع خاصیت انفجاری دارد؟

خیلی از افراد با شنیدن نام نیتروژن وحشت می کنند، شخصا با افرادی روبرو شده ام که بدلیل ترس از انفجار حتی جرات نزدیک شدن به آن را ندارند. این افراد تا حدی حق دارند از این مساله وحشت داشته باشند، چرا که نام نیتروژن آنها را به اشتباه انداخته و با هیدروژن یا اکسیژن مقایسه می کنند.
هیدوروژن و اکسیژن بشدت قابلیت انفجار دارند ولی برخلاف آنها نیتروژن دارای قابلیت انفجاری نیست.
ضریب انبساط نیتروژن مایع در دمای عادی (20 درجه سانتی گراد) نزدیک به 700 می باشد و این بدان معنی می باشد که یک لیتر نیتروژن مایع در صورت تبخیر برابر با 694 لیتر گاز نیتروژن خواهد بود.
بدین منظور توصیه می شود از نیتروژن مایع در فضاهای بسته استفاده نشود، زیرا تبخیر حتی چند لیتر نیتروژن مایع باعث افزایش درصد نیتروژن هوا و در نتیجه کاهش اکسیژن خواهد شد که این امر می تواند موجب سردرد، بیهوشی و یا حتی مرگ گردد.
تماس با نیتروژن مایع نیز باعث سوختگی شدیدی شده که میتواند موجب از کار افتادن اعضا و یا حتی مرگ شود.

موارد استفاده از تانک ازت در صنعت 

از ازت مایع در موارد بسیاری می توان استفاده کرد، از آن به صورت متداولی در محیط های آزمایشگاهی و برودت شناسی استفاده می شود.
یک تانک ازت مایع برای نگه داشتن هر چیزی به صورت منجمد برای یک مدت طولانی، یا به طور کلی به عنوان یک انتقال دهنده برای ازت مایع، می تواند بسیار مفید باشد. شما هم چنین می توانید انتظار دیدن مخزن ازت مایع در بیمارستان ها را داشته باشید.
ازت مایع یک نگه دارنده ی برودتی برای بسیاری از مواد انسانی نظیر خون و نطفه است. هر بیمارستانی از تانک ازت مایع برای ذخیره سازی تخمک ها، نطفه، خون و حتی اعضای بدنی اهدا شده، استفاده می کند . در حقیقت، بیمارستان ممکن است بزرگترین مصرف کننده ی مخزن های ازت مایع باشند .
آن ها معمولا به همان منظوری به کار گرفته می شوند که از تانک ازت مایع استفاده می شود، ولی دوباره برداشتن محتوا از آن ها آسان تر است. یک تانک ازت مایع ممکن است قفل هایی بر روی خود داشته باشد که بستن و باز کردن آن ها همیشه سخت باشد، ولی انتقال آن ها آسان تر است چون اکثر آن ها به چرخ هایی مجهز می باشند.
همان طور که اشاره شد، یک فریزر ازت مایع که با نام فریزر آزمایشگاهی نیز شناخته می شود به منظور نگه داشتن مواد مهم در یک دمای ثابت است.
از دیگر کاربردهای نیتروژن مایع می توان به عنوان خنک کننده در صنایع مختلف و همچنین کاربردهای پزشکی (به عنوان مثال حذف ضایعات پوستی) اشاره نمود.

شرایط نگهداری نیتروژن مایع 

شرایط تانک ازت مایع شما می تواند بد شود اگر :
• عمر تانک بیش از 10 سال باشد و خلاء خود را با گذشت زمان از دست بدهند .
• باید بیشتر به نسبت سابق آن را پر کنید .
• متوجه ی یک افزایش در مقدار ازت مورد نیاز برای پر کردن آن ، می شوید .
• تانک ازت در حال عرق ریختن است .
• متوجه ی تشکیل شبنم اطراف بخش گردن مانند تانک می شوید .
• پیچ خلاء نیست یا شل شده است .
• زمانی که آهسته به تانک می زنید یک صدای زننده از آن به گوش می رسد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *